Depeche Mode【101 】Everything Countsキワモノの極みスタジアムに降臨!和訳 Lyrics

妖しいバンド好きでスミマセン。

キワモノバンド好きでスミマセン。

変態好きでスミマセン。

でも、この人達、スタジアムで客をガッツンガッツン呼べちゃうBandなんですぅ。

Depech  Modeの凄さが説明なしでリアルにわかっちゃうモノを今日は紹介します。

リクエストを頂いたので、、、。

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Depech Modeは、1980年代から今、現在も走り続けている(踊り続ける約1名)イギリスのバンド。

先日Depech  Modeデペッシュモードの沢山ある作品の中で癖になる〜Lyraの大好きな曲を紹介しました。

今日、紹介するのは『101』という彼らの初期のアルバムの作品をマーティン(G.Key.etc…)が自らファン目線で選曲したライブ盤です。

初期の2、3枚をベスト盤にしたのはあったけれど、1980年代のをまとめたのが当時は無かったのでライブ盤ながらベスト盤の役目もしているという一粒で二度美味しい作品になっています。

1987〜1988年の”MasseTour”   のラストライブであるアメリカ、パサディナのRose Bowlローズボール(1988年6月18日)を収録して、映像は後に映画としてリリース→DVD化されていて、

音源は先に1989年8月13日にCDリリース。それがこの『101』になります。

デペッシュモードが紹介される時は、必ずイギリスのエレクトロニックバンド(English Electronic Band)とか、テクノバンドと言われます。が、

この『101』というライブ盤を聴くと、今までのクールで緻密に計算された彼らのアルバムから受けていた印象が覆されるでしょう!

なぜならば、ここに居る彼らは、まさに”動的なデペッシュモード” = “観客を煽り盛り上げる汗臭いデペッシュモード “だからです。

この『101』には、実験的な音を取り入れ、アートな作品にしてクールに演奏する静的な雰囲気を醸し出すプロモーションビデオの彼らはいません。

ここに居るのは貴方に迫ってくる動物のようなデペッシュモード!

スタジアムを満員にし、母国イギリスだけでなく世界中のファンに曲を大合唱させ、歌わせる力があるバンドが【真のデペッシュモード  】なんだ!と気づかせてくれるのがこの『101』なんだ!

キワモノバンド、

アート系バンド、

デペッシュモードのイメージにはクールで変態(笑)の言葉が付いて回る、、、

でも、この『101』が真のデペッシュモードなのか⁈とあなたはただ、驚くしかないのです。

逆にデペッシュモード を知らない洋楽ファンは、イギリスのバンドでこんなにスタジアムを沸かせるのがいる!と発見出来てめっけ物じゃないかしら?

さすがマーティンが選んだけあり、良い曲のオンパレードで迷いますが、いつもマイナー選びしちゃうから今日は、彼らの中で超メジャーな「Everything Counts」を選びました。

LyraとしてはStrange Loveにしたいんだがね、、、この『Everything 〜 』のビデオがあなた凄いのよ!

1番パサディナライブで盛り上がっているし、ラストライブのラストに歌った曲だから、これにするしかないでしょう?

OK?

“Everything Counts” Depeche Mode

The handshake seals the contract from the contract
There’s no turning back
The turning point of a career in Korea, being insincere
The holiday was fun packed
The contract still intact

その握手は、固く交わされた契約の証印

もう引き返せない

韓国ではキャリアのターニングポイントになる契約は口先だけのもの

休みは、沢山のお楽しみ付きで契約まだ無傷のままさ

The grabbing hands
Grab all they can
All for themselves after all
The grabbing hands
Grab all they can
All for themselves after all
It’s a competitive world
Everything counts in large amounts

掴んだ手を離すなよ

奴らの出来ること全部ひっつかめ

なんてったって彼ら自身の為なんだよね、全部

競争による世界

巨額の大金で全てを数え上げるんだから

The graph on the wall
Tells the story of it all
Picture it now
See just how the lies and deceit
Gained a little more power
Confidence taken in by a sun tan and a grin

壁の図式

そいつの全てを話してやれよ

今それを心に描いてごらん

どんなに嘘とペテンか見極めるんだ

もう少しさ力を手に入れろよら

信頼を得るなら日焼けして歯を見せて笑ってみれば?

The grabbing hands
Grab all they can
All for themselves after all
The grabbing hands
Grab all they can
All for themselves after all
It’s a competitive world

Everything counts in large amounts
Everything counts in large amounts

掴んだ手を離すなよ

奴らの出来ること全部ひっつかめ

なんてったって彼ら自身の為なんだよ、全部

競争による世界

巨額の大金で全てを数え上げるんだから

巨額の大金で全てを数え上げるんだから

The grabbing hands
Grab all they can
Everything counts in large amounts
The grabbing hands
Grab all they can
Everything counts in large amounts

掴んだ手を離すなよ

奴らのやる事、全部ひっつかめ

巨額の大金で全てを数え上げるんだから

掴んだ手を離すなよ

奴らのやる事、全部ひっつかめ

巨額の大金で全てを数え上げるんだから
Everything, everything
Everything, everything
The grabbing hands
Grab all they can
Everything counts in large amounts
The grabbing hands
Grab all they can
Everything counts in large amounts

全部さ、全部

全部さ、全部

その握った両手

奴らの出来る事、全てひっつかめ

みんな巨額の大金で全てを数え上げるんだから

その握った両手

奴らの出来る事、全てひっつかめ

巨額の大金で全てを数え上げる世の中だからさ

ソングライター: Martin Gore
Everything Counts 歌詞 © Sony/ATV Music Publishing LLC

人の欲、

競争社会、

弱肉強食、

会社の乗っ取りから、

近しい人たちの裏切りまで、

深読みするのが大好きなLyraなんで、聴いているとあらゆるイメージが、マーティン・ゴアの詩から浮かんできて楽しいです。

楽しいって言ったらイケナイくらい、シビアなレコード会社や音楽業界の金銭のトラブルや思惑を描いているんですけどね。

当時、あれだけ売れていて人気があったデペッシュモードでしたが、このEverything Counts を出した当時は事務所がちゃんと決まっていなかったので、マーティンが色々、スーツ着たお偉いさんと交渉しなきゃいけなかったから胸糞悪い思いをして。ストレートに歌詞に書いちゃったんでしょう。

辛いだろうな。

アーティストにとっちゃ作品は子供みたいな大切な物!

なのに、アレコレ言われて我慢したり、弄られたりして不本意なことをされたくないのに、無理な契約したんでしょうね。

その歌詞を考えながらプロモを見ると可愛い若い彼らが、色んな思いをしていたんだな、と母のような感情でついつい「頑張ったね (´༎ຶོρ༎ຶོ`) 」と言ってあげたくなります、、、が、

このライブバージョンのビデオは全く違うのよね。

デイヴ(Vo)の客の煽りは、いつものYeah,Yeah言ってる以上に、客のノリが良いせいでフル稼働していますし、ステージ上がいつもより明るいデペッシュモードです。

およそ、金融業界、音楽業界に文句垂れてるようには一切見えない〜!

まぁ、ライブだもんね!

ツアーの最終日だもんね!

そりゃ、盛り上がるわ!

これ見たら、デペッシュモードのイメージが変わるよ!

ライブの観客がやたら映るからはじめて見た時は「他がチラつくと画面がうるさい」とか「メンバーをもっと映してよ!」とプンプンしましたが、今冷静になってみるとデペッシュモードが、いかにどデカイバンドだったか!このアルバムの凄さや、アメリカや世界でのファン層がよくわかり良い宣材になってるなー、と考えが変わりました。

デペッシュモードというバンドを知るには良い教材ということ!

だから、デペッシュモードがどんなバンドだったかを知りたい人、

(今の彼らはこの時代とはまた変わっているのでー)

デペッシュモードの曲を全部揃えてないからどれにしようかな?と迷ってる人、

デペッシュモードのライブを知りたい人、

単純にデペッシュモード  が大好きな人には【買い!】のDVDとCDであります。

暗くてドヨーンが好きならば最近のライブ盤や、この前Lyraが紹介したSongs Of The Faith And Devotion”やライブ内の元曲を聴くか、、、

あー!でもこのままじゃ、良い子ちゃんすぎるのよね。

もっとデペッシュモードの本質がぁー!

となると他のミュージックビデオあんのよ。

そちらはまた今度!

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101 (album)
101 is a live album and documentary by the English electronic band Depeche Mode released on 13 March 1989 chronicling the final leg of the band’s 1987/1988 Music for the Masses Tour and the final show at the Rose Bowl in Pasadena which was held on 18 June, 1988.

「 101 」

Live album by Depeche Mode
Released 13 March 1989
Recorded Rose Bowl (Pasadena)
18 June 1988
Genre Synthpop, new wave
Length 95:45
Label Mute
Sire (US/Canada)
Producer Depeche Mode
Depeche Mode chronology

Music for the Masses
(1987) 101
(1989) Violator
(1990)
Singles from 101
“Everything Counts (Live)”
Released: 13 February 1989

「 101 (DM Video) 」

Video by Depeche Mode
Released 1989/2003
Recorded 18 June 1988
Rose Bowl, Pasadena
Genre Synthpop, industrial
Length 117:00
Label Mute
Director D. A. Pennebaker
Depeche Mode chronology
Strange
(1988) 101
(1989) Strange Too
(1990)
Professional ratings
Review scores
Source Rating
Allmusic 4/5 stars
Rolling Stone 4/5 stars
The Rolling Stone Album Guide 3.5/5 stars
The Encyclopedia of Popular Music 2/5 stars
Band member Alan Wilder is credited with coming up with the name; the performance was the 101st and final performance of the tour (and coincidentally also the number of a famous highway in the area). The film was directed and produced by D.A. Pennebaker.

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Film history and development Edit

The band’s original concept for the film was going to be about how Depeche Mode “fit into” the 1980s. After discussions with an “experienced director,” they came to the conclusion that the (unnamed) choice was going to do something “too glossy” and that they wanted to present something more nuanced & interesting. At this point, they reached out to renowned documentary filmmaker D.A. Pennebaker. He accepted, but discarded their initial concept, feeling that it was “impossible to examine in an entertainingly cinematic fashion”

Ultimately, the film focused on what Depeche Mode considered to be their strongest selling point – their live performance – as well as capturing the spirit of their fan base.

Notably, the film prominently features a group of young fans travelling across America as winners of a “be-in-a-Depeche Mode-movie-contest,” which culminates at the band’s landmark concert at the Rose Bowl stadium in Pasadena.

Much to the chagrin of fans, the film does not depict the full Rose Bowl concert, but instead shows interspersed snippets of the band, the “bus kids” and live performances recorded throughout the tour. The 2003 DVD reissue included more concert footage, but as Pennebaker was “shooting a documentary, not a concert film,” a complete record of the Rose Bowl concert does not exist.

Pennebaker used his direct cinema approach, which he described as “letting the camera run as unobtrusively as possible, thereby encouraging events to unfold on their own. … You edit more and the film changes every three days, but [the band] were very nice and patient about it.”

Pennebaker admitted there was a similarity between Depeche Mode and some of the other artists he’d filmed before (Bob Dylan and David Bowie): “I found the audience very rapt; they were there for that band. Not any band would do. I got the feeling that maybe there was no other band they’d ever go out for again in that assemblage, and it made me take that audience fairly seriously.”

Due to the prominence of the “bus kids” in the film, it is widely considered to be the impetus for the “reality” craze that swept MTV in the following years, including The Real World and Road Rules.

In various interviews, DVD commentaries and on their own website, both Pennebaker and collaborator Chris Hegedus have cited 101 as “their favorite” and “the one that was the most fun to make” out of all their films to date.

2003 audio reissue

2003 DVD reissue

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= Track listing Edi =

LP: Mute / Stumm 101 Edit
Disc one Edit
A Side

“Pimpf” – 0:58
“Behind the Wheel” – 5:55
“Strangelove” – 4:49
“Something to Do” – 3:54
“Blasphemous Rumours” – 5:09
B Side

“Stripped” – 6:45
“Somebody” – 4:34
“The Things You Said” – 4:21
“Black Celebration” – 4:54
Disc two Edit
C Side

“Shake the Disease” – 5:10
“Pleasure Little Treasure” – 4:38
“People Are People” – 4:59
“A Question of Time” – 4:12
D Side

“Never Let Me Down Again” – 6:40
“Master and Servant” – 4:30
“Just Can’t Get Enough” – 4:01
“Everything Counts” – 6:31
CD: Mute / CDStumm 101 Edit
Disc one Edit
“Pimpf” – 0:58
“Behind the Wheel” – 5:55
“Strangelove” – 4:49
“Sacred” – 5:09
“Something to Do” – 3:54
“Blasphemous Rumours” – 5:09
“Stripped” – 6:45
“Somebody” – 4:34
“The Things You Said” – 4:21
Disc two Edit
“Black Celebration” – 4:54
“Shake the Disease” – 5:10
“Nothing” – 4:36
“Pleasure Little Treasure” – 4:38
“People Are People” – 4:59
“A Question of Time” – 4:12
“Never Let Me Down Again” – 6:40
“A Question of Lust” – 4:07
“Master and Servant” – 4:30
“Just Can’t Get Enough” – 4:01
“Everything Counts” – 6:31
SACD: Mute / LCDStumm 101 Edit
Disc One:

“Pimpf” – 0:58
“Behind the Wheel” – 5:55
“Strangelove” – 4:49
“Sacred” – 5:09
“Something to Do” – 3:54
“Blasphemous Rumours” – 5:09
“Stripped” – 6:45
“Somebody” – 4:34
“The Things You Said” – 4:21
Disc Two:

“Black Celebration” – 4:54
“Shake the Disease” – 5:10
“Nothing” – 4:36
“Pleasure Little Treasure” – 4:38
“People Are People” – 4:59
“A Question of Time” – 4:12
“Never Let Me Down Again” – 6:40
“A Question of Lust” – 4:07
“Master and Servant” – 4:30
“Just Can’t Get Enough” – 4:01
“Everything Counts” – 6:31
“Pimpf” [Full Version] (multi-channel SACD only)
Audio available in three formats: 2-channel CD, 2-channel SACD, multi-channel SACD
VHS: Mute Film / MF007 (UK) Edit
“101 – The Movie” – 117:00
DVD: Mute Film / DMDVD3 (UK) Edit
Disc One

「 101 – The Movie (includes optional audio commentary) 」

Disc Two All songs are isolated live video footage, uninterrupted by documentary footage. Songs with a * are exclusive to the DVD and were not in the VHS film. Footage of “Sacred”, “Something To Do”, “Things You Said”, “Shake The Disease”, “Nothing”, “People Are People”, “A Question of Time” and “A Question of Lust” are lost and were not able to be recovered for the DVD.

“Master and Servant”
“Pimpf”
“Behind the Wheel”
“Strangelove”
“Blasphemous Rumours”
“Stripped”
“Somebody”*
“Black Celebration”
“Pleasure, Little Treasure”*
“Just Can’t Get Enough”
“Everything Counts”
“Never Let Me Down Again”
Extras:

Interview
Dave Gahan
Martin Gore
Andrew Fletcher
Jonathan Kessler
Daniel Miller
Christopher Hardwick
Oliver Chesler
Jay Serken
“Everything Counts (live)” (music video)
All songs are written by Martin Gore except “Just Can’t Get Enough”, written by Vince Clarke.
Personnel Edit

David Gahan – lead vocals
Martin Gore – keyboards, guitar, melodica, percussion pads, backing vocals, lead vocals
Alan Wilder – keyboards, piano, percussion pads, backing vocals
Andrew Fletcher – keyboards, percussion pads, backing vocals
Charts Edit

Chart (1989) Peak
position
Australian Albums Chart 71
Austrian Albums Chart 13
Canadian RPM Albums Chart16
Dutch Albums Chart 43
French Albums Chart4
German Albums Chart 3
Swedish Albums Chart14
Swiss Albums Chart 11
UK Albums Chart 5
US Billboard 200  45

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