The Killers【All These Things That I’ve Done】和訳解説 PTSDと宗教 PTSD and Mormonism

そもそも Brandon Flowers ( vocals) からして「日本では人気ないからなあ〜」と嘆いていたくらい日本では一部の音楽好きだけが盛り上がってる感が否めなかったThe Killers ザ・キラーズ。このブログでも2017年「良い曲たくさんあるバンドだから聞いてみて〜」とLyraがオススメした時には余り騒いでる人達がいなくて…だが今年のフジロックで大激変。 sing along シンガロング始まるわ、Pogoダンス並み飛び跳ねるわで欧米でのいつものライブになったからドビックリしてる〜♪

こんなに沢山のファン、どこにいたんじゃ〜!!ってなりました。

この現象、日本で見たレッチリと同じなのよね。日本のファンは普段は潜伏・かくれんぼが上手いらしい(笑)。

今日はフジロックで大団円なったThe Killers らしい曲を紹介。

これでThe Killersの日本嫌いが直りますように〜。無理しない程度に「細く愛して、長〜く愛して」(最近昭和素敵な出来事ありまして…ww)

今日Lyraが和訳&解説するのは、アメリカ合衆国ラスベガス出身のバンド、The Killers ザ・キラーズ。

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ザ・キラーズは、2001年にラスベガスで結成。初期に何人もの短期間のベーシストやドラマーを経た後、2002年に現在の構成に。

今日Lyraが和訳する曲はThe Killersの2004年(!)リリースのこのブログで毎回取り上げているデビューアルバム『Hot Fuss』からの3rd シングル【All These Things That I’ve Done】(2004年8月30日)。

詳しい解説はLyraのHipな和訳の後に又お話しましょう。

 

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“All These Things That I’ve Done” is a song by American rock band the Killers. The song was released as the third single from the band’s debut studio album, Hot Fuss (2004), on August 30, 2004. It was written by frontman Brandon Flowers and features gospel choir The Sweet Inspirations. The song is about television host Matt Pinfield, and his work with the US Army, as part of a program that mentored wounded/PTSD-stricken soldiers returning from Iraq.

=All These Things That I’ve Done=

When there’s nowhere else to run

Is there room for one more son?

One more son

If you can, hold on

If you can, hold on, hold on

[Verse 1: Brandon Flowers]

I wanna stand up, I wanna let go

You know, you know; no, you don’t, you don’t

I wanna shine on in the hearts of man

I want a meanin’ from the back of my broken hand

 

どこにも逃げ場がない時

もう1人くらい

俺を受け入れる余地はあるかい?

俺をさ

出来るならもう少し待ってて

待ってて

待っててよ

 

立ち上がりたい

手放したいよ

分かってんだろ?

いいや、違うよ

違うって

人の心の中で輝きたい

ぶっ壊れた俺の手の甲に

意味くらいあってくれよ

 

[Verse 2: Brandon Flowers]

Another head aches, another heart breaks

I’m so much older than I can take

And my affection, well, it comes and goes

I need direction to perfection, no, no, no, no

[Chorus: Brandon Flowers & Mark Stoermer]

Help me out, yeah

You know you gotta help me out, yeah

Oh, don’t you put me on the back burner

You know you gotta help me out, yeah

 

また頭が痛くなり

また心、傷つく

俺は耐えられる若造じゃないし

ずっと歳を食ってるんだから

それに俺の愛情は

まあ、行ったり来たりさ

完璧になる教えが必要なんだ

ちがう、ちがう、ちがう、ちがう

 

[Verse 3: Brandon Flowers]

And when there’s nowhere else to run

Is there room for one more son?

These changes ain’t changin’ me

The cold-hearted boy I used to be

[Chorus: Brandon Flowers]

Yeah, you know you gotta help me out, yeah

Oh, don’t you put me on the back burner

You know you gotta help me out, yeah

You’re gonna bring yourself down, yeah

You’re gonna bring yourself down, yeah

You’re gonna bring yourself down, yeah

You’re gonna bring yourself down

 

どこにも逃げ場がない時

もう1人くらい

俺を受け入れる余地はあるかい?

こんな変化は

俺という人間を変えやしない

かつての冷酷な少年だった俺を

 

そう

俺を助けなきゃいけないのは

わかってるんだろ

そうさ、ああ

俺を後回しにしないで

君は俺を助けなきゃいけないって

分かってるだろ

そうだよ

君は自分自身を落ち込ませるつもりだ

そうだよな

君は自分自身を落ち込ませるつもりなんだろ

分かってるよ

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[Bridge: Brandon Flowers, with Mark Stoermer & The Sweet Inspirations]

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

I got soul but I’m not a soldier

(Time, truth, and hearts)

 

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

俺には魂がある

でも兵士じゃないんだよ

((時間と真実と心)

 

[Chorus: Brandon Flowers, Mark Stoermer, and The Sweet Inspirations]

Yeah, you know you gotta help me out, yeah

Oh, don’t you put me on the back burner

You know you gotta help me out, yeah

You’re gonna bring yourself down, yeah

You’re gonna bring yourself down, yeah

Oh, don’t you put me on the back burner

You’re gonna bring yourself down, yeah

You’re gonna bring yourself down

 

そう

俺を助けなきゃいけないのはわかってるんだろ

そうさ、ああ

俺を後回しにしないで

君は俺を助けなきゃいけないって

分かってるんだから

そうだぜ

君は自分自身を落ち込ませるつもりだ

そうだよな

君は自分自身を落ち込ませるつもりなんだろ

分かってるよ

 

[Outro: Brandon Flowers, Mark Stoermer]

Over and in (You’re gonna bring yourself down)

Last call for sin (Bring yourself down)

While everyone’s lost, the battle is won

With all these things that I’ve done

All these things that I’ve done (Time, truth, and hearts)

If you can hold on

If you can hold on

何度も何度も

(自分を落ち込ませることになる)

罪への最後の呼びかけ (自分を打ち倒せ)

誰もが負ける中

戦いは勝利する

俺がしてきたこれらすべてが

俺がしてきたことすべて

(時間、真実、そして心)

我慢できれば

我慢できれば

Songwriters: Brandon Flowers

Translator: Lyra Sky 和訳

 

【All These Things That I’ve Done】とは

フロントマンの Brandon Flowersブランドン・フラワーズが作り、ゴスペル合唱団のザ・スウィート・インスピレーションズがフィーチャーされた曲。

2004年イギリスではバンドのデビュー・スタジオ・アルバム『Hot Fuss』からの3枚目のシングルとして、米国では4枚目のシングルとしてリリースされた。

この曲はビルボード・ホット100で最高74位、全英シングル・チャートで18位を記録した。

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intro イントロ

アルバムでは、高い F# を 4 回演奏してから始まり、蛇口の水が落ちる音を模倣している。この音は、静かな場所で一人でいる時にのみ気がつく傾向のあるイライラさせる不幸な音であるのだ。

3拍目以降、風の嘆きのような音が加わり、5拍目ではキリスト教会の伝統楽器であるオルガンがF#を強調していく。

オルガンは「もう一人息子を受け入れる余地はありますか?(直訳)」が祈り、懇願なため、よりこれを強調するように膨らんでいくようなサウンドである。(放蕩息子のたとえ話への言及か?)

イントロの音楽は、深い孤独を感じている男性が高次の力に助けを求めているという設定にしている。

インスパイアされたもの

この曲の制作に大きな影響を与えたものとしてアイルランドのロックバンドU2を挙げている。

2015年のインタビューでBrandonは、この曲について次のように詳しく語っている。

「とても強いアイデンティティーがあると思います。当時僕は、U2 に夢中でした。彼らが自分たちの音楽にゴスペルを取り入れていたこと…それは僕に大きな影響を与えたものでした。そして、それがよくわかります」この曲では…コード進行から一緒に録音した実際のゴスペル合唱団まで、すべてがユニークで名誉なものを作ることができるのです。」

2013年のNMEでBrandon は、この曲に直接影響を与えた曲としてU2の2000年のアルバム『All That You Can’t Leave Behind オール・ザット・ユー・キャント・リーヴ・ビハインド』を挙げ、「そのアルバムの曲に匹敵する曲が欲しかった」と語っている。

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さらに彼は、ベースラインは2002年のアルバム『Heathen』に収録されている David Bowie デヴィッド・ボウイの曲「Slow Burn」からインスピレーションを得たとはなしている。

他にもルー・リードのグラム・ロック・アルバム『Transformer トランスフォーマー』や、1970年代にボウイが生み出したキャラクター、ジギー・スターダストなどが挙げていた。

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「僕はU2の「All That You Can’t Leave Behind」に夢中だった時、彼らにとっては素晴らしいカムバックだと思ったし、そのレコードに収録されている素晴らしい曲の多さに驚かされました。 U2には真剣さ、精神的な魂があり、それを伝えようとしたんです。そういう曲に負けない曲が欲しかったんです。また、ベースラインはデヴィッド・ボウイの『Heathen』から『Slow Burn』という曲からも引用しましたが、もう十分な時間が経ったのでおそらく彼は私たちを訴えないと思います!」 –ブランドン・フラワーズ、NME、2013年11月8日。

歌詞の2つの意味

この曲は二つの説があって、まず一つは、テレビ司会者のマット・ピンフィールドと、イラクから帰還した負傷兵やPTSDに苦しむ兵士を指導するプログラムの一環としての米軍での彼の仕事について歌っているというもの。

キラーズが有名になる前、当時コロンビア・レコードのA&R担当副社長だったマット・ピンフィールドはバンドと契約しようとした。彼はまた、イラクから帰還した負傷者やPTSDに苦しむ音楽家兵士を指導するプログラムの一環として米陸軍と協力していた。コロラドシティで退役軍人を訪問した後、ラスベガスに行き、そこでThe Killers とすぐに絆を深めた。

ピンフィールドはドラマーのロニー・ヴァヌッチのガレージでバンドがリハーサルをしているのを見て、彼らを夕食に連れて行った。彼は「誰かホテルまで車で送ってくれないか」と尋ね、ブランドン・フラワーズがピンフィールドの運転を申し出た。結局、彼らは火曜日の夜、ゴールドコーストホテルのバーに行き、そこでピンフィールドはこう語った。

「私は彼に兵士の指導についての話をし始め、離婚の準備を始めました。ちょっと大変な時期を過ごしていました。それで、その夜彼が家に帰ると、彼らの昔のマネージャーであるブレーデン・メリックが私に電話して、「おいマット、ブランドンが君のことを曲に書いたよ」と言いました。彼は昨夜家に帰ってこの曲を書きました。」

それが【All These Things That I’ve Done】で、「I’ve got soul, but I’m not a sold」という歌詞は指導に関するものだったのだ。

2016年、マット・ピンフィールドは回想録『All These Things That I’ve Done: My Insane, Improbable Rock Life』と題した本をかいている。 2019年1月19日、カリフォルニア州イングルウッドのザ・フォーラムで行われたiHeartRadio ALTer Ego 2019フェスティバルで、バンドはこの曲を紹介しながらピンフィールドにエールを送った。なぜならピンフィールドは1か月前に車にはねられ、まだ回復途中の車椅子で出席していたからだ。リードボーカルのブランドン・フラワーズは、コーラスの「助けて、そうだよ、助けなきゃ 俺を後回しにしないで、助けなきゃ」という歌詞を明らかにした。

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もう一つは、Brandon Flowers のモルモン信仰との闘いについて歌っているというものだ。

彼は自分の宗教を常に厳密に守っているわけではなく、神がそれでも自分を受け入れてくれるのかどうか確信が持ていない。最終的には、彼は自分の道を歩むことを決意する。

彼は今でも信じているが(「私には魂がある」)、でも完全に敬虔になることはないし、自分の信仰のために戦って死ぬこともないし、それを他人に押しつけようともしない(「私は兵士ではない」) 。

この場合の兵士とはやるべきことをしたモルモン教徒を意味している。

Brandonは謙信的なモルモン教徒だが、バンドをやっているために、全てに従って行いをしているわけではないから、「魂はあるが」はつまり、「信仰はあるが」、「兵士ではない」は、修行していないから完璧な信者でない」という意味を表しているのだ (このあとより詳しく知りたい人のために次の【Lyraの詳しい解説】で書くので興味がある人は読んでね)。

神への救いを求める悲痛な男の歌。真面目にやりたいのに、真面目に出来ない、信仰心があるのに信仰を完璧に話せない男の歌。

それはブランドンが描いた知人のマット・ピンスフィールドの事であり、情けない自分の歌。

どちらも「だれよりも1番に助けて欲しい[と言う悲痛な叫び・懇願なのだ。

 

Lyraの詳しい解説

When there’s nowhere else to run

Is there room for one more son? One more son

を直訳すると、「どこにも逃げ場がない時

もう1人の息子を受け入れる余地はあるかい?

もう1人息子をさ」

これは神から見た息子= 俺= ブランドン=なのだ。

「父なる神は、果たして放蕩息子の俺を助けてくれるだろうか?」と言う願いが曲初めになるとは、いかに切羽詰まった人間の歌なのだ。

I wanna stand up〜)立ち上がりたい、手放したい」 は、ブランドンの愛したいと愛せないという二面性についてのものであり、自分が信じているもののために立ち上がりたいが、同時にそれを手放したいという真逆な気持ち。それを推し進めていく主人公。そして主人公はBrandon自身だろう。

主人公は、相手が自分の状況を理解できない、本当に分かっていないことに気づく前に、誰かに同情を求めている。

これは両価性と不信感を示しています。理解されるはずがないという思い込みによって抑圧された、理解されたいという願望なのだ。

I wanna shine on in the hearts of man

ブランドンは、自分の歌詞がリスナーに影響を与え、記憶に残ることを望んでいます。しかしそれ以上に、彼は人々が自分の言葉に共感し、この曲で伝えられているテーマの一つ(苦しみの中に一体性があるという事実に安心感を見出すこと)を自分の人生に取り入れてほしいと願っている。

彼の言葉に触れる人が増えれば増えるほど、痛みと闘っているのは自分だけではないという事実に連帯感と安堵感を見出し、他の人たちにもそうしてほしいと願っている。そして彼の音楽のファンによれば、この曲を「アンセム」と呼び、「切ない歌詞」を持っていると述べたこの曲のレビューで述べられているように、彼はこの目標を達成しているようだ。

Another head aches, another heart breaks

I’m so much older than I can take

ここでは、フラワーズの「頭の痛み」や「心の痛み」における換喩を使っている。失敗、愛、喪失、その他私たちが人生で経験する強力な感情的な経験があらわれている。

これらの経験は、高齢者より若者の方がうまく対処し、そこから学ぶことができるものだ。高齢者は、人生がもたらす痛みを経験すると、痛みを恐れて新しい経験に積極的になれない。それを意味しているだろう。

Brandonはまた、私たちが人生の敗北に対処する能力が低下しても、たとえそれが私たちが若い頃に自分自身に設定した目標を達成できなかったとしても、私たちの成長を助ける役割を果たしていると言っているかもしれない。

若いうちに、有名になり、記憶に残るようなことをしていれば、それが「人々の心の中で私たちを輝かせる」という意味にもとれるのだ。

Help me out は、

悪い立場に置かれている他の多くの人たちと同じように、主人公は、ただ助けを求めているだけ。そして自暴自棄になっていて個人的にできることは他に何もないと感じている。

そして、「助けて」という祈りなのだ。実際、この曲全体が祈りだろう。

末日聖徒イエスの聖典には、「心の歌は私への祈りです」とある。)彼は、自分の霊と肉体が、自分がしなければならないことを喜んで行うよう神に求めているのだ。

nowhere to runは

人間は常に自分自身の死の概念に縛られていると言える。どんな人も死から逃れることは出来ない。

そして、死から逃げることができないのと同じように、いざというとき、自分の過去や生きてきた人生からも逃げることはできない。時間が経つにつれて死は私たちに迫り続けており、いつかこの真実に直面しなければならない日が来るのだ。

そしてこれは切羽詰まった願いなのだ。友人や恋人が来て、彼があらゆる困難を乗り越え、問題に対処できるよう手助けしてということだ。
ブランドンはまた「自分のことを忘れないで」「後回しにしないで」と叫ぶ。

彼は今すぐに助けてほしいと彼らに頼んでいる。彼はすぐに助けを求めているが、次の数行が示唆するように、彼を持ち上げようとする人たち自身も同様に引きずり込まれる可能性があるのだ。

そしてまたここも二つの意味があり、ブランドンは自分自身に話しかけているのだ。進むことを学び、自分自身を最も重要な優先事項として取り戻すことを自分に励ましの意味も込めて歌っているのだ。

Brandon Flowers

ブランドン・フラワーズは、モルモン教会としても知られる末日聖徒イエス・キリスト教会(LDS)に所属している。教会は若者に宣教のために2年間外に出て福音を宣べ伝える。歌の中で、これらのモルモン宣教師は主の兵士と呼ばれることもあるから、フラワーズは任務に就かなかったので、教会の教えを信じている「魂」はあるが「兵士」ではないと言っているのだ。

末日聖徒の少年と同じように、彼も使命を果たすことが期待されている、だから、行かなければ非常に厳しい社会的影響が待っていたのだ(汚名、家族の圧力、疎外、誰ともデートすら無理)。彼は良い人だが、彼の同胞達のように前線で戦う兵士には向いていないのだ。彼にはまだ魂(信仰)があるが、自分が他の仕事に召されていると気づいているのだ。

Over and in (You’re gonna bring yourself down)

Last call for sin (Bring yourself down)

若くてモルモン教徒であることがどのような感じかを説明するのは難しい。世界の他の人々が経験することを自分は逃しているという感覚があるとわかる。なぜなら、他の誰もが「あらゆることにおいて、常にあらゆる場所で、真実と正義を擁護する」という信じられないほど、彼らには高いプレッシャーがあるからだ。

楽しい時間を過ごすことも特にブランドンには、ラスベガスのロックミュージシャンとしては必要だと考えている。

だから時々、他の方法では絶対にできないとわかっていることを経験する機会を得ようとする-喫煙、飲酒、麻薬の試用、セックスなど。

ブランドンは、数年間に渡り、野生のオーツ麦をたくさん縫っていた若いモルモン教徒の一人だったイメージがある。

「最後の罪への呼びかけ」とは、を縫い終えた後、最後にもう一度罪を犯し、その後そのすべてを悔い改め、二度と同じことをしない瞬間を指す。

罪を犯したことによる懺悔、そして今すぐにでも真人になるから助けてくれという懇願。

救いを求め、苦しみから逃れたい男の歌なのだ。

先に述べたように知人で司会者のマットの歌なだけか?それよりもBrandon 自身のモルモン教徒と自分のアイデンティティの歌なのではないか?

讃美歌が流れ、教会にいる。

神聖なる場所で、あなたは神に何を叫ぶ?

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All These Things That I’ve Done” was written by frontman Brandon Flowers and features gospel choir The Sweet Inspirations. It was released as the third single from the band’s debut studio album Hot Fussin 2004 in the United Kingdom, and as the fourth single in the United States.

 

The song has two music videos, the earlier of which was filmed in July 2004. It features the band singing while walking down Brick Lane, London, whilst accompanied by a crowd. The video also featured shots of the audience who attended the band’s concert at the London Astoria on July 8, 2004. The later version, which served as promotion for airing, was released as the fourth single in the United States and Australia and was directed by Dutch photographer Anton Corbijn, being filmed in May 2005 in Las Vegas. The video features a surreal, dream-like sequence, where the Killers, dressed as cowboys, are attacked by scantily clad female warriors armed with boomerangs. The story in the video is told out of order, but can be put in its order by the numbers displayed in the video. The band later made use of a similar cowboy motif during promotion of their second album, Sam’s Town, and its accompanying tour and music videos during 2006 and 2007.

Lyrics

The song is about television host Matt Pinfield. Before the Killers were famous, Pinfield, who was a vice president of A&R at Columbia Records at the time, tried to sign the band. He was also working with the US Army as part of a program that mentored wounded or PTSD-stricken musician soldiers returning from Iraq. After visiting veteran soldiers in Colorado City, he went to Las Vegas, where he quickly bonded with the Killers. Pinfield watched the band rehearse at drummer Ronnie Vannucci’s garage and took them out to dinner. He asked if anybody wanted to give him a ride back to his hotel and Brandon Flowers offered to drive Pinfield. They wound up hitting the bar at the Gold Coast Hotel on a Tuesday night, where Pinfield said:

I started to tell him the story about mentoring soldiers, and I was getting ready to go through a divorce. I was going through a bit of a rough time. So, he went home that night, and their old manager, Braden Merrick, calls me on the phone, and goes, ‘Hey Matt, Brandon wrote a song about you. He went home last night and wrote this song.’ It was ‘All These Things That I’ve Done,’ and the line I’ve got soul, but I’m not a soldier is about the mentoring thing.

In 2016, Pinfield titled his memoir All These Things That I’ve Done: My Insane, Improbable Rock Life. On January 19, 2019, the band gave Pinfield a shoutout while introducing the song at the iHeartRadio ALTer Ego 2019 festival at The Forum in Inglewood, California, where Pinfield was in attendance in a wheelchair still recovering from being hit by a car a month before.

Lead vocalist Brandon Flowers revealed the lines in the chorus “Help me out, yeah yeah, you gotta help me out/Don’t you put me on the back burner, you gotta help me out” “was just trying to be Lou Reed funneled through the Las Vegas Strip.”

Flowers cited Irish rock band U2 as a major influence during the song’s production.In a 2015 interview, he elaborated about the song:

“I think it’s got such a strong sense of identity. I was heavily into U2 at the time, and the way that they incorporated gospel to their music… That was something that had a huge effect on me, and you really hear it in this song… everything from the chord progression to the actual gospel choir we recorded with. There’s something to guitar music and gospel. You can make something that feels unique and honourable.”

In a blog for NME in 2013, Flowers specified U2’s 2000 album All That You Can’t Leave Behind as a direct influence on the track and that he “wanted a song that stood up to those songs”. He further mentioned the bassline was inspired by David Bowie’s song “Slow Burn” from the 2002 album Heathen. Further influences on the track include glam rock album Transformer by Lou Reed, and Ziggy Stardust, a character created by Bowie in the 1970s.

 

The song is about Flowers’ struggle with his Mormon faith. He hasn’t always strictly followed his religion, and he’s unsure whether God will still accept him. By the end, he’s decided to make his own way; he still believes (“I’ve got soul”) but he will never be completely devout, he won’t fight and die for his faith, he won’t try to push it on anyone else (“I’m not a soldier”).

The song peaked at #74 on the Billboard Hot 100 and #18 in the UK Singles Chart.

When that one was cooking I was really into U2’s ‘All That You Can’t Leave Behind’. I thought that was an amazing comeback for them, and I was blown away by how many great songs were on that record. There’s an earnestness, spirit soul to U2, and I was trying to channel that. I wanted a song that stood up to those songs. We also took the bassline from a David Bowie song called ‘Slow Burn’, from ‘Heathen’, although enough time has probably passed now that I think he probably won’t sue us!” – Brandon Flowers writing for NME, November 8 2013.

In the album cut, the song opens with a high F# playing four times, mimicking the sound of a dripping faucet – an irritating, unhappy sound that one tends to notice only when alone in a quiet place. After the third beat, a sound like wailing wind joins in. On the fifth beat, the F# is underscored by an organ, the traditional instrument of a Christian church. The organ swells as it underscores “Is there room for one more son?” – a reference to the parable of the prodigal son.

The intro music sets the scene: a man who feels deeply alone is reaching out for help from a higher power.

wanna stand up, I wanna let go

This song is all about juxtaposition and the duality of Brandon wanting to love and not being able to, and this idea of wanting to stand up for what he believes in, but also at the same time let it go, furthers that motif.

 

He’s asking someone to sympathize with him, before realizing that they can’t understand his situation and that they really don’t know. This shows ambivalence and distrust. A longing to be understood suppressed by the assumption that there can be no understanding

 

Personnel

The Killers
  • Brandon Flowers – vocals, synthesizer
  • Dave Keuning – guitar
  • Mark Stoermer – bass
  • Ronnie Vannucci Jr. – drums

Credits

Producers Jeff Saltzman & The Killers

Writer Brandon Flowers

Recording Engineer Jeff Saltzman

Mixing Engineer Alan Moulder

Mixed At Eden Studios, London & Townhouse Studios London

Vocals Brandon Flowers

Background Vocals Mark Stoermer

Synthesizer Brandon Flowers

Guitar Dave Keuning

Drums Ronnie Vannucci Jr.

Bass Mark Stoermer

Label Lizard King Records & Island Records

Choir The Sweet Inspirations

Recorded At The Hearse – Berkeley, California

Release Date August 30, 2004

All These Things That I’ve Done Samples

Slow Burn by David Bowie

Songs That Sample All These Things That I’ve Done

I Got Soul – Vocal Version by Young Soul Rebels (Ft. Frankmusik, N-Dubz, Pixie Lott & V V Brown)

All These Things That I’ve Done Covers

All These Things That I’ve Done by Robert Angel, All These Things That I’ve Done by Gabriel Mann, All These Things That I’ve Done by Himesh Patel (Ft. BBC Children In Need), I Got Soul by Young Soul Rebels (Ft. Bashy, Chip, Frankmusik, Ironik, N-Dubz, Pixie Lott, Tinchy Stryder & V V Brown) & All These Things That I’ve Done by Imagine Dragons

All These Things That I’ve Done Remixes

All These Things That I’ve Done (Video Mix) by The Killers

All These Things That I’ve Done Live Performances

All These Things That I’ve Done by Imagine Drag

 

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